Reumatikerbladet

Vår lokala medlemstidning kallas för Reumatikerbladet och ges ut tre gånger per år. I dessa blad ska du finna alla planerade aktiviteter för dig som medlem den närmaste tiden. Vår webbplats är ett bra komplement och där når vi ut med ev. ändringar från det att bladet kommer ut. Bladen är inne på sitt 41:a utgivningsår och trycks i 825exemplar som distribueras till samtliga medlemmar.

Om du vill skicka in ett manus till tidningen så skickar du dem digitalt med följande länk:

Vill du annonsera i vår tidning?

Vi håller en bra prisnivå på våra annonser.

Helsida 1 200 sek
Halvsida 700 sek
Kvartssida 400 sek

Ovanstående priser förutsätter färdigt digitalt material.
Kostnader för omvandling, sättning eller layout debiteras till självkostnadspris.

Kontakta ansvarig utgivare idag via  så kan ni finnas med i nästa tidning.

OBS! Du kan titta på aktuellt och föregående nummer av Reumatikerbladet
flera år tillbaka under sidan "Utgivna" i listen här intill.

UTGIVNINGSPLAN

Manusstopp & Utgivning 2016

Ej klart ännu

Fakta om inlämningsmaterial

Inlämning av manus respektive bilder
Digitala manus skickas med e-post till distriktets kansli, så att de finns där senast före kl 12.00 den dag vi har manusstopp.
Andra manus (handskrivna brev eller vykort) lämnas/skickas till kansliet så att de finns framme senast före kl 12.00 dagen före den dag vi har manusstopp.

Foton och bilder vill vi helst ha i digitalt, högupplöst original format. Minst 1200x1200 pixlar i bildens upplösning,
(ju fler pixlar desto bättre blir den tryckta bilden i bladet), ungefär 1Mb eller gärna mer i filstorleken på bilden.

Inte klistra in bilden i worddokument eller annat ordbehandlingsprogram!

Vi kan ta emot pappersfoton som vi då skannar in. Bidra alltid med bildtext, ev namn på personer och namn på fotografen.
Har du gjort en resa?
Varit med om en intressant föreläsning?
Dela gärna med dig av dina upplevelser i bladet.
Vi vill hellre ha för mycket material än för lite.

Allt av intresse är välkommet.

Reumatikerbladet

Utgivna blad

Här finner ni tidigare utgivningar som PDF-Filer. Om du inte har en PDF-Läsare så kan du hämta detta gratisprogram genom att klicka på PDF-Logon ovan.