Ordföranden har ordet

Januari 2012

Detta är rent fantastiskt, vi skriver nu 2012.
Vart försvann 2011? Visserligen när jag skriver detta är det lite kvar på 2011, men i affärerna har det kommit fram alla möjliga julattiraljer. Det är bara att följa med i strömmen, eller? Nej vi går i vår egen takt, det gäller att hitta russinen i kakan. Var och en efter sina förutsättningar.

Under 2011 har hänt en hel del i reumatikerföreningen. Alla kommer vi väl ihåg Tomas Malm och hans blomsterarrangemang och Maigun Hjalmarssons berättelse om sitt liv som Polisfotograf samt alla andra intressanta föreläsningar som har varit under året. Reumatikerdistriktets Forskardag, där bland annat Ann Bengtsson, Reumatolog föreläste. Hon kommer till oss och talar om sin forskning angående smärta vid reumatiska sjukdomar. Missa inte det.

Se också Reumatikernytt.

Ungernresan, i ord och bild finns också i Reumatikernytt.

Vi har en hel del framöver också, ett medlemsmöte med tema ” Kunskap som lindrar”, ju mera vi själva och våra närstående kan om vår sjukdom, ju lättare att förstå och acceptera. Revyresan till Motala får man ju heller ej missa.

Jag vill också rikta ett tack till er alla medlemmar, för bara med sitt medlemskap bidrar man med en slant till forskningen och allt som ordnas både på förenings- och distriktsnivå. Medlemsavgifterna går alltså tillbaka till er i någon form. Det gäller för er att utnyttja den så mycket som möjligt.

God fortsättning på det nya året med förhoppning av att träffa så många som möjligt av under det kommande årets olika aktiviteter.

- Karin Eriksson

(ur Reumatikerbladet)